GR User Forum

The spot for all Ricoh GR camera users

Register for free, meet other Ricoh GR users, share your images, help others, have fun!

Tell your friends about us!

New GR Owner

Impala64

New Member
Hi everyone,
I'm waiting for my new GR IV to arrive to compliment my several other make digital cameras.... 3 Olympus, 4 Fuji, 3 Panasonic, 1 Leica TL2, 1 Pentax Q10.
I'd like some advice on what is the best option to get to enable me to fit lens filters as I've read some scary stories about a few different manufacturers products and their poor fit and not being able to be removed, so I'm hoping to find the best advice here.
Thanks in advance for any replies.

Bonjour j'ai reçu mon GR4 HDF il y a peu de temps et je l'ai équipé de quelques accessoires plus ou moins utiles (à voir à l'usage futur) : paresoleil, protection d'écran, bouchon d'objectif, filtre UV et repose-pouce JJC, viseur 35mm TTartisan, bandoulière Apple. Voir la photo jointe.
Pour les conseils de réglages, j'attends un peu de ma propre expérience. Les différents menus sont très riches et parfois libellés dans un style un peu confus. Restez à l'écoute...

Attachments

• Ricoh GR4 2026 IMG5744 - Grande.webp
    Ricoh GR4 2026 IMG5744 - Grande.webp
    60.7 KB · Views: 3
Un aperçu monochrome des possibilités du capteur couleur du GR IV (f:7,1 et 1/250sec).

Attachments

• Paris La Défense 2026 N&B.webp
    Paris La Défense 2026 N&B.webp
    108.7 KB · Views: 3
Back